اندیشه فردا اندیشه فردا

اندیشه فردا

فرهنگی . اجتماعی . ادبی

 

 

کتاب بخوان، تجربه کن

پابلو نرودا شعر معروفی دارد که می گوید:

به آرامی آغاز به مردن می کنی،

اگر سفر نکنی، اگر کتابی نخوانی، اگر به اصوات زندگی گوش ندهی، اگر از خودت قدردانی نکنی.

به آرامی آغاز به مردن می کنی،

زمانی که خود باوری را در خودت بکشی، وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند،

به آرامی آغاز به مردن می کنی،

اگر برده عادات خود شوی، اگر همیشه از یک راه تکراری بروی، اگر روزمرگی را تغییر ندهی.

این همان چیزی است که ما می خواهیم به همه دختران بگوییم. کتاب بخوانید، کتاب های خوب بخوانید و تجربه های جدید داشته باشید؛ تجربه هایی که به شما عزت نفس و خودباوری می دهد. این تجربه می تواند باز کردن سر صحبت با دختر همسایه، خواندن یک کتاب جدید یا نوشتن یک داستان باشد. مهم این است که نترسی و خود را محصور در فریاد نتوانستن ضعف نفس نکنی.

به دنبال مهارت های جدید باش

داشتن مهارت های گوناگون به انسان اعتماد به نفس می دهد. البته این تو هستی که باید طبق سلیقه و علاقه و البته شرایط و نیازهایت تصمیم بگیری که چه مهارتی را بیاموزی. مهم این است که هر مهارت تازه به تو استقلال و اعتماد به نفس می دهد و در مسیر خودباوری به یاری ات می آید؛ خیاطی کردن، کار با رایانه، نقاشی کشیدن، نوشتن، آشپزی، هنرهای مربوط به خانه داری، موسیقی، بافتنی و....

همچنین باید دوباره یادآوری کنم که مهارت های مورد نیاز، الزاما موسیقی و نقاشی نیستند، همه دخترهای دنیا نباید به نقاشی و موسیقی علاقه داشته باشند. آشپزی و بافتنی و خیاطی هم جزو مهارت های بسیار زیبا و ضروری برای هر دختری محسوب می شوند. پس شاید لازم باشد که اینجا هم جلوی کلیشه های ذهنی ات بایستی.

به دیگران لبخند هدیه بده

زیبایی مولفه های مختلفی دارد که یکی از آنها زیبایی ظاهر است. مولفه های دیگری هم هستند که به مراتب تأثیر عمیق تر و نقشی مهم تر در زیبایی دارند از جمله اخلاق و مهربانی. ابروهای دائم گره خورده، تکبر و خود بزرگ بینی، دست هایی که تنها گرفتن را فراگرفته اند و نه بخشیدن را. نه تنها به زیبایی هیچ کمکی نمی کنند که هر روز تصویری زشت تر از ما به دیگران ارائه می دهند.

از امروز به آدم ها مهربانی هدیه بده و مطمئن باش این کار تغذیه ای مهم برای رشد خودباوری است. هنگامی که در مترو نشسته ای و با دختر روبرویی ات چشم در چشم می شوی به جای بی تفاوتی و نگاه های سرگردان به او لبخند هدیه بده، امتحان کن و ببین که چه انرژی مثبتی به خودت و دیگران تزریق می کنی. علاوه بر اینها اخلاقیات را در خودت تقویت کن. خوش اخلاقی، مهربانی، متانت و وقار، تواضع و کمک رسانی, قبل از دیگران به خود انسان کمک می کند.

مسئولیتی را به عهده بگیر

آدم بی مسئولیت کم کم تمام توانایی و استعدادهایش تحلیل می رود. مسئولیت ها به آدم احساس توانمندی می دهند و استقلال را تقویت می کنند. در هیچ جمع و هیچ مکانی نیروی منفعل نباش. انفعال خودباوری را هدف قرار می دهد. پس از امروز یک مسئولیت هر چند کوچک به عهده بگیر؛ مسئولیت شستن ظرف ها، مسئولیت رسیدگی به درس و مشق خواهر و برادر کوچک تر، مسئولیت رسیدگی به گل های خانه، مسئولیت خریدهای مهمانی دوستانه و... .

آدم های غرغرو و افسرده سمی مهلک هستند

کسانی که با آنها ارتباط داری اهمیت دارند. با آدم های موفق و خودباور معاشرت کن؛ آدم هایی که خودشان عزت نفس دارند و آن را در اطرافیان تشدید می کنند. آدم های غرغرو، ناامید و افسرده که کاری جز نالیدن ندارند برای اطرافیانشان سمی مهلک هستند، به خصوص اگر ظاهر روشنفکرانه داشته باشند. آن وقت ناامیدی هایشان را به عنوان چیزی روشنفکرانه و قابل تحسین به خوردت می دهند و در گذر زمان می بینی عضوی از جمعی شده ای که جز نالیدن و ایراد گرفتن و اداهای ناامیدانه و روشنفکرانه کار دیگری ندارند.

معنویت شاهراه درخشان

معنویت, شاهراه درخشانی برای دستیابی به خیلی چیزها است، از جمله آرامش و خودباوری. وقتی خودت را متصل به منبع هستی ببینی دیگر هیچ چیز نمی تواند تو را تحقیر کند یا از پا بیندازد. پس در شبانه روز، زمانی را با خدا خلوت کن. این زمان می تواند هنگام نماز باشد. کمی قبل یا بعدتر از نماز سر سجاده ات بنشین و حرف هایی را که به هیچ کس نمی توانی بگویی به او بگو یا اگر ساکن شهر و روستایی هستی که حرم امام یا امامزاده ای در نزدیکی خانه تان هست حتما برنامه ریزی کن و برای زیارت برو.

دوری از معنویت و نداشتن ارتباط و توکل به خدا سرچشمه ترس هاست؛ ترس از شکست، ترس از گذر زمان، ترس از رقیبان، ترس از دشمنان، ترس از مرگ و حتی ترس از زیبا نبودن. ترس ها خودباوری و اعتماد به نفس را در تو از بین می برند. وقتی خدا را وکیل خود می گیری و به او توکل می کنی و روزانه ساعاتی را با شنونده ترین شنوایان صحبت و مشورت می کنی احساس اعتماد به نفس خود به خود در تو شکل می گیرد؛ چرا که پشتوانه ای داری که هیچ کس قادر به فرو ریختنش نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:, |
 
محمود توحیدی

به وبلاگ من خوش آمدید
mata.1952@yahoo.com

 

لینکها

حمل خرده بار از چین

حمل و سفارش از چین به ایران

فروش جلو پنجره لیفان

الوقلیون

 

مطالب قبلی

» جنگ با استخوان پوسیده مردگان
» دادگاه میکونوس
» نجات از مرگ
» داریوش شاه
» پدر بزرگ، مادر بزرگ
» بغلم کن
» با تو بودن
» باد شُرطه
» درخت دوستی بنشان
» احمد کسروی
» نام قدیم و جدید شهرهای ایران
» دوست یا برادر
» دشمنی دیرینه روسیه با ایران
» برگی از تقویم تاریخ
» حرمت نگهدار
» فقه آسان
» کتاب بخوان، تجربه کن
» مرگ سه گونه است.
» دروازه های آسمان
» حکومت مذهبی؟
» درود بر شما
» قدرت زبان و کلام
» بودجه حوزه ها
» نام خانوادگی
» مراحل عمر
» چرا لذت
» تاریخ نادانی ما
» میرزا هدایت
» خداحافظ دهه هشتاد
» یک مصاحبه
» می شود برگشت؟؟
» یک پُک عمیق
» هدیه پایان کار نجار
» اشتباهات قانون اساسی
» من و همسرم
» فقه و شریعت به صحنه می آیند.
» چرا قدرتمندان احمق می شوند؟
» درسی از تاریخ معاصر
» توجه توجه
» چوب حراج

 

ارشیو

خرداد 1402

ارديبهشت 1402

فروردين 1402

فروردين 1397

 

نویسندکان

محمود توحیدی

 
 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگدهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: